taas jäätyi passatin lukko

viimeisen kerran passat

taas tuli vaimo kotiin passatilla, kuskin ovi ei pysynyt kiinni kuin lämmpärin johdolla vetämällä.
ja minä taas kuuntelin korvat punaisena kuinka autot ei toimi.oma nissani toimii moiteetta,myös pakkasella.passatin lukkoja olen hoivannut crc:llä ja kaikilla muillakin öljyillä jota on saatavissa.avioliiton pelastaakseni olen aikonut vaihtaa kakkos auton kiia ceratoon. on ainakin 5 vuoden takuu.ja ulkonäkö viehätää vaimoakin (tyylitietoinen)

19

7913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

      Pääasia on että pitää emännän tyytyväisenä ja rasvattuna, niin homma luistaa.

      Autot ovat kulutus- ja kierrätystavaraa.

      Emännälle ruusuja konvehteja, kahvit aamulla sähkyyn, niin jaksaa yli tämän talven noiden jäätyneiden lukkojen kanssa. Kyllä se siitä.

      • Maija

        Tuo edellinen ohje oli kyllä hyvä :)

        Mutta jäin tuossa pohtimaan, että mikä siinä on, että joissakin Passateissa ilmeisesti lukot jäätyy usein ja joissakin sitten ei. Siis mikähän ero niissä muka on???

        Olen itse tyytyväinen Passatin (vm 96) omistaja ja olen aseöljynnyt lukon mekanismit ja lukkopesät ohjeen mukaan noin kerran kuussa. Eikä jäädy ei. Kovin pakkanen, jossa auto oli nyt tammikuussa oli -36C. Ja ei jäätynyt, eikä temppuilleet lukot muutenkaan.

        Onko näissä lukoissa sitten jotain maanantaikappaleita, vai mikä tässä vois olla syy? Lukot kai on aika samalla kaavalla tuotettuja ja samoista materiaaleista.

        Tietäiskö joku?


      • kans
        Maija kirjoitti:

        Tuo edellinen ohje oli kyllä hyvä :)

        Mutta jäin tuossa pohtimaan, että mikä siinä on, että joissakin Passateissa ilmeisesti lukot jäätyy usein ja joissakin sitten ei. Siis mikähän ero niissä muka on???

        Olen itse tyytyväinen Passatin (vm 96) omistaja ja olen aseöljynnyt lukon mekanismit ja lukkopesät ohjeen mukaan noin kerran kuussa. Eikä jäädy ei. Kovin pakkanen, jossa auto oli nyt tammikuussa oli -36C. Ja ei jäätynyt, eikä temppuilleet lukot muutenkaan.

        Onko näissä lukoissa sitten jotain maanantaikappaleita, vai mikä tässä vois olla syy? Lukot kai on aika samalla kaavalla tuotettuja ja samoista materiaaleista.

        Tietäiskö joku?

        -96 passat variant ja ovet pysyvät kiinni jopa -37 asteen pakkasessa. syksyllä rasvasin lukkomekanismit aseöljyllä ja ongelmia ei ole ollut


    • passatisti

      itse omistan vm 97 passatin ja talvella on aina samat ongelmat vaikka kuin palion rasvaa niitä lukkoja... Jouduin ajamaan yksi aamu töihin sillä tavalla että pidin kiini ovesta koko matkan kuin ei mennyt kiinni. Jos lämpötila laskee alle -5 astetta niin keskuslukitus ei aina toimi, sisä valot ei kytkeydy päälle/pois ja ovet ei aukee tai ei pysy kiinni... naurettavaa touhua. muuten on ollut ihan hyvä auto kohta tulee 120000 mittariin.

    • lukkorunkoon

      Mullekin oli yllätys ekana talvena kun en meinannut ekojen pakkasten tultua päästä autoon (vm.-01) sisälle, eikä sieltä pääse uloskaan jos se lukkorunko jäätyy kiinni. Ei auta vaikka itse pesä ja kaukosäätöinen keskuslukko toimii hyvin. Sittemmin olen jo hyvissä ajoin syksyllä rasvannut lukkorungon osat hyvin aseöjyllä, eikä ole ongelmia ollut. Jotkut ovat kuulemma asennuttaneet lisäjousen joka jaksaa vetää kielen paremmin auki.

      • vesseli

        mulla on passatti -91 ja ovien lukot ikuinen riesa pakkasilla pesun jälkeen.mahdollisesti syynä heikot palautinjouset tai kosteus läpivienneissä.


      • pasuuna98
        vesseli kirjoitti:

        mulla on passatti -91 ja ovien lukot ikuinen riesa pakkasilla pesun jälkeen.mahdollisesti syynä heikot palautinjouset tai kosteus läpivienneissä.

        Passatin kahvoissa ja lukoissa vain aseöljy auttaa jäätymisissä tai saat rassata jokapäivä lukkoja.
        On kokeiltu viidessä eri passatissa voiteluaineita eli CRC:t ja muut tökötit...Vain aseöljy auttoi jäätymisongelmaan...

        Kokemusta on Pasuunat -98, -94, -90, -89, -88, yms Jetat


    • weeed

      avaa ovi, ruuvaa strox avaimella ovenkahvan ruuvi irti. liikuta kuskin oven kahvaa vasemmalle ja sen jälkeen vaarovasti irti. suihkuta aseöljyä lukkomekanismiin ja asenna takaisin... ;o)

      hommssn kuluu pari minuuttia, per puoli.... ja taas vaimo tyytyväinen

    • sindeee

      mulla on passat -96 ja joka ikinen talvi saan tapella ovien kanssa..
      välillä ei aukee ja välillä ei pysy kiinni.
      kerran ajoin 20km matkan toisella kädellä ovesta pitäen kiinni ku ei pysyny kiinni.

      lukkosulaa olen tunkenut vaikka millä mitalla ja tiivisteet olen voidellut..
      ja nyt kävi ensimmäistä kertaa sillee, että keskuslukitus ei toimi..

      kuskin ovi aukee mutta muut ovet pysyvät kiinni.

      mistä apu joka talviseen ongelmaan?

    • LEMAJO

      Passatin oven jäätymisongelmat loppuivat viime talvena lyhyeen. Kerran kuussa voitelin ovien lukituskielet, ja ruiskutin CRC 5-56 voiteluainetta tai sitten ase öljyä
      oven lukituskielen välistä sisälle oven väliin. Käytin apuna spray pullon mukana tullutta ohutta muoviputken pätkää.

    • Passatti

      Itselläni on 1995-vuosimallin Passat, jonka kuskin puolen ovi ei kohtuudella aukene, jos sen panee kokonaan kiinni. Kun jättää vähän auki, pääsee ulkopuoleltakin sisään.
      Sitten matkustajan etuoven puoli. Monet ovat valittaneet, että ei aukea, kun yrittävät nostaa kahvaa ylöspäin. Olen kertonut heille, miten ovi avataan, mutta harva muistaa. Joku päivä sitten olin itse menossa toisesta etuovesta sisään. Meinasi tulla koko kahva varusteineen käteen (luisti oikealle ja työnsin takaisinvasemmalle).

    • historianHavinaa

      Oi niitä aikoja, huhuu!

    • luonnonlaki

      Avitetaan tällä tiedolla joitakin, Jos höyrysulkua on ropeloitu ovessa, ( muovi tai muu eriste, joka on ovessa alunperin ja tiiviisti paikoillaan, ja se rikotaan tai poistetaan), niin jäätyy lukot talvella varmasti.
      Ei auton tarvi olla vag- kulkine, vaan pätee kaikkiin.

      • KiittiKunValaisit

        Hemmetin hyvä oivallus! Mullakin on höyrynsulkumuovikelmu omakotitalossani ulkoseinissä, ja perhana vieköön: Ei ole ikinä ulko-oven lukko jäätynyt.


    • HienojaVehkeitä

      Itse käytin aikoinaan Passatin ovien kiinnitykseen muovista pyykkinarua. Naru oli niin pitkä, että kiepin toisella päällä ylettyi sitomaan taakkatelineen kuorman kiinni. Naru kulki sisältä katolle sivuikkunan raosta.

    • yksiymmärsi

      "Kiitti kun valaisit." Siinäs näet miten se toimii.
      Sinä edes ymmärsit, mikä on höyrysulku, mutta muut oli ihan pihalla!
      Ette te kaikki ole ihan niin tyhmiä, kuin kaikki luulee.

      • Kaikkipaikatjäässä

        Höyrynsulkumuovia maskin reikiin, niin cooleri ei jäädy. Muistui vain mieleen sekin suunnitelu virhe, menneiltä vuosilta.


    • jokamerkkiin

      Maskipeitto on taas suunniteltu siihen coolerin tai syylärin peittämiseen.
      Höyrynsulkumuovi on siinä vähän tyhmän näköistä.
      Niitä on saatavana mallikohtaisesti joka dieselautoon merkistä riippumatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe